menusearch
mohebbigroupe.ir

فرآیند جوشکاری

۱۳۹۴/۹/۲۶ پنج شنبه
(1)
(0)
فرآیند جوشکاری
فرآیند جوشکاری

1- روش انجام کار:

      • دستورالعمل فرآيند جوشکاری در کليه فرآيندهاي توليد شرکت که نیاز به جوشکاری دارند باید پیاده سازی گردد. پیش از انجام عملیات جوشکاری مدیر کیفیت موظف به تهیه WPS براساس استانداردهای تعریف شده است. نماينده مديريت و مدیر کیفیت بنا به چگونگی قرارداد براي تهیه WPS در هر بار فرآيند جوشکاری موظفند کسی را تعیین نموده و یا شرکت مورد تاییدی را معرفی نمایند.
      • مسئول انتخاب شده توسط نماينده مديريت، حتماً بايستي دوره آموزشي مربوط را طي نموده و در سوابق آموزشي ايشان موجود باشد.
      • 1-1- روند جوشکاری:

پیش از شروع عملیات جوشکاری در صورت الزام کارفرما WPS موردنظر باید مورد تایید قرار بگیرد. ممکن است تایید WPS منوط به تهیه نمونه جوش و ارسال آن به آزمایشگاه معتبر باشد. در اینصورت پس از اخذ تاییدیه فرایند جوشکاری براساس WPS اجرا خواهد شد.

فرآیندهای پیش از جوشکاری اعم از پیش گرم، فرچه زنی و غیره باید بر اساس استاندارد مورد تایید کارفرما یا استاندارد های بین المللی انجام پذیرد.

در هر بار جوشکاری فرم مجوز انجام جوشکاری به کد FQ-201باید پرشده و تحویل گروه جوشکاران قرار بگیرد و همچنین WPS مورد تایید توسط مدیر کیفیت نیز پیوست آن گردد.

 

 

1-2- تحویل اولیه داخلی:

پس از اتمام فرآيند جوش، قطعه مورد نظر به تایید اولیه مدیر کیفیت یا مسئول پیشنهادی توسط ایشان می‌رسد.

سپس قطعه مورد نظر از طریق فرم به کد FQ-202 به کارفرما یا نماینده معرفی شده ایشان، جهت بررسی و تایید تحویل میگردد.

      • درصورت صلاح دید کارفرما ممکن است از فرمهای مد نظر ایشان به جای فرم یاد شده استفاده گردد.
      • در صورت صلاح دید کارفرما ممکن است قطعات مورد نظر توسط آزمایش های داخلی یا خارجی مورد آزمایش قرار بگیرد.(این تست ها شامل تست های غیر مخرب همچون PT, UT, RT و غیره می‌باشند). در اینصورت فرم درخواست آزمایش به کد FQ-203 توسط کارفرما پر شده و جاری خواهد گردید.
      • WPS تایید شده نیز باید به فرم مذکور پیوست گردد.
      • در صورتی که به صلاح دید کارفرما تست مورد نظر در آزمایشگاه خارج این شرکت انجام پذیرفت، گزارش آزمایشگاه مورد نظر نیز باید به فرم پیوست شود.

 

1-3- تحویل نهایی به کارفرما:

پس از انجام تست های مورد نظر کارفرما درصورتی که قطعه مورد نظر نیاز به تصحیح در فرآیند جوش داشته باشد، پیمانکار موظف است ایرادات مورد نظر کارفرما را تصحیح نموده و تایید نهایی ایشان را کسب نماید.

در صورت تایید نهایی فرآیند جوشکاری فرم تایید نهایی کارفرما به کد FQ-204 پر گردیده و به پیوست آن WPS و درصورت وجود مدارک تایید آزمایشگاه و تست های داخلی آن نیز در بایگانی شرکت به عنوان مدارک جاری نگهداری خواهد شد.

 

طرح هاي اقدام بصورت ذيل برنامه ريزي و اجرا مي گردد :

  • در خصوص عدم انطباقها مطابق روش اجرائي اقدام اصلاحي / پيشگيرانه.
  • در خصوص فرصتهاي بهبود مطابق روش اجرائي بهبود مستمر.

 

نکات :

هر جوشکار یک کارت مخصوص جهت احراز روشهای مورد تایید جوشکاری برای خود دارد که در آن روشهای جوشکاری که توانایی انجام آنها را دارد قید گردیده است.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
نماد اعتماد الکترونیکی
aparatfacebooktwiterinstagramtelegramwhatsup
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.